Добро пожаловать, Гость. Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.
27 Мая 2019, 17:19:21
Начало Помощь Поиск Календарь Войти Регистрация

+  Первый форум Каменца-Подольского
|-+  Фестивали и праздники
| |-+  Купала
| | |-+  Великдень чи Пасха
0 Пользователей и 1 Гость смотрят эту тему. « предыдущая тема следующая тема »
Страниц: [1] 2 3 ... 7 Вниз Отправить эту тему Печать
Автор Тема: Великдень чи Пасха  (Прочитано 17202 раз)
Одін
Старожил
****

репутация +3/-9
Сообщений: 301


Одін


WWW
« : 22 Марта 2012, 13:00:05 »

ВЕЛИКДЕНЬ — величне свято Наших Предків

        ВЕЛИКДЕНЬ - одне з найвизначніших народних Свят, яке впродовж багатьох тисячоліть займає на території України серед Календарних Свят Наших Предків одне з найпочесніших місць. Витоки цього Свята сягають глибини не віків, а тисячоліть. І хоч походження Свята стерлося в людській пам'яті, його календарно-обрядові особливості дозволяють осягнути витоки виникнення та етапи розвитку в часі.
Прадавність виникнення, складність шляху становлення Свята засвідчують його різні назви - ВЕЛИКДЕНЬ, ВЕЛИКДЕНЬ СВІТЛА ДАЖБОЖОГО, ДАЖБОЖЕ СВЯТО, ЯРИЛИН ДЕНЬ, СВЯТО ВЕСНИ тощо. Всі ці назви виокремлюють його надзвичайну Велич та Значимість.
Сьогодні знайдеться на Україні не багато людей, які зуміють обгрунтовано пояснити, чому головне свято Весни має три назви - ВЕЛИКДЕНЬ, ПАСХА або ж ВОСКРЕСІННЯ ХРИСТОСОВЕ. Більшість же людей над цим навіть і не задумуються. Та і не дивно - звикли жити за принципом: яка різниця, за що п'єш - аби більша чарка. В той же час свята ці абсолютно різні як за часом виникнення, так і за своєю суттю та обрядовістю.
         ВЕЛИКДЕНЬ - час виникнення Свята губиться у сивій давнині. Дослідники визначають йому на наших землях не менше 7000 років. Уже в цей час визначилася космогонічна сутність свята, склалася його унікальна та багатюща обрядовість, включаючи святкування Вербиці, розписування писанок, випікання короваю (Великодньої Бабки) тощо. Відзначалося як свято Весняного Сонця і Природи, що відроджувалась після зимового сну, як свято Перемоги Світла над Темрявою, Дня над Ніччю, Сонячного Світла Весни над нічною темрявою Зими. Природа в цей час починає оживати-воскресати після зимового сну, скресають ріки, повертаються птахи з Ірію, дні стають помітно довшими, а Сонце теплішим.
      Безпосередньо Свято ВЕЛИКОДНЯ відзначалось відповідно до астрономічного положення Сонця - під час весняного рівнодення, коли день ставав довшим за ніч. Період святкування охоплював цілий цикл обрядових свят, пов'язаних одне з одним, але різних за обрядом проведення, змістом, значенням тощо. Так, окрім ВЕРБИЦІ, що передувала ВЕЛИКОДНЮ, святкувались також окремо НАВСЬКИЙ ВЕЛИКДЕНЬ, РАХМАНСЬКИЙ ВЕЛИКДЕНЬ, РУСАЛЬНИЙ ВЕЛИКДЕНЬ тощо. Кожне з цих свят є оригінальним і неповторним за обрядовістю. Можна тільки дивуватися та захоплюватися мудрістю Наших Предків, що відкрили космогонічну сутність Свята ВЕЛИКОДНЯ на тисячоліття, на весь період існування Сонячної системи, незалежно від чиєїсь волі, змін у політичній чи релігійній орієнтації.
        ПАСХА - це свято, пов'язане з виходом юдеїв з єгипетського рабства. Назву "пасха" святу дало гебрейське слово "Pesach" (перескочення). При цій події, за Біблією, Бог Яхве повбивав в "єгипетській землі кожного перворідного від людини аж до скотини". Щоб не зачепити своїх бого(яхво)обраних і не понищити юдейські сім'ї, він наказав їм помазати свої двері кров'ю жертовного ягняти. Ці будинки він обминув (перескочив) і на відзнаку цього наказав юдеям у всі часи святкувати святу Пасху-перескочення (Книга Вихід, 12. 1-14). Як бачимо, в основу свята Пасхи покладений біблійний сюжет про вихід юдеїв з єгипетського рабства, отже це свято ні за суттю, ні за обрядовістю не є і не може бути українським.
        ВОСКРЕСІННЯ ХРИСТОСОВЕ - це свято почали відзначати порівняно недавно. Рішення щодо необхідності святкувати ВОСКРЕСІННЯ ХРИСТОСА виніс Нікейський собор у 325 році по Хр. Відповідно на Україні це свято почало впроваджуватися лише після насильницького хрещення Русі у 988 році. Як бачимо, в основу свята покладений міф щодо воскресіння Ісуса Христоса     Отже, ні місце виникнення цього християнського свята, ні суть його, ні обрядовість не мали при своєму виникненні ніякого відношення до України.
      Як бачимо, всі три назви свята відрізняються за часом і місцем виникнення, світоглядною сутністю та обрядовістю. Проте так сталося, що останнім часом вони ніби і рівноправні для означення свята ВЕЛИКОДНЯ. Це сталося за умов спланованого насильницького насадження на величне космогонічне Свято ВЕЛИКОДНЯ (як і на інші наші прадавні свята) абсолютно чужинських свят ПАСХИ та ВОСКРЕСІННЯ. Ця політика активізувалась після того, як стало зрозумілим, що народ міцно тримається прадавніх традицій своїх Предків. Так, наприклад, високі запашні обрядові хліби Наші Предки називали Великодніми бабками чи Великодніми короваями ще до недавнього часу (до середини XVIII ст.). Українцям заборонялося нести на Проводи колачі, писанки і крашанки, які присвячувались душам покійних Предків. Ось як писав Іван Вишенський до князя Костянтина Острозького в 1599 р.: "Пироги і яйця надгробні „всюди ліквідуйте". Ставлення до писанки, Великодніх обрядів протягом цілого тисячоліття було різко ворожим, та народ попри все зберігав ці Звичаї.              Але стараннями царської Росії (православні християни), радянської влади (атеїсти) та нинішньої влади (про око - християнської, а по суті комуністично-атеїстичної) спотворюється історична пам'ять українського народу, відходить у небуття сакральне значення писанок, Великодніх бабок, Свято Вербиці тощо. Стародавні свята і вірування або нахабно та безпідставно пристосовуються до чужоземних (в основному юдейських) святих, або ж висміюються. Не тільки забуваються чи спотворюються, але й перетворюються на протилежність, зсуваються в часі, що веде до повної втрати магічної дії Свята, перериває зв'язок минуле - сучасне - майбутнє народу.
      Ми не проти християнського Воскресіння Христосового чи юдейської Пасхи. Та не треба мішати, як кажуть, грішне з праведним. Хай кожний народ святкує свої свята , за своїми обрядами і в свій час. Але називати одне свято іменем іншого, підміняти поняття - то є вже відверта, хоча ніби і невинна агресія. Що має спільного, наприклад, так звана християнська Вербна неділя (піст, заборона співати, танцювати тощо) та прадавня_ рідновірська Вербиця - вшанування Верби (символу Праматері Всесвіту) з її веснянками, гаївками, хороводами тощо.
      За умов свідомого, цілеспрямованого та довготривалого руйнування прадавнього Календаря Наших Предків, з використанням при цьому різноманітних засобів, не дивно, що дійсна дата святкування Великодня - день весняного рівнодення - навіть деякими рідновірами, не кажучи вже про християн, сьогодні не сприймається. Це призводить до втрати спільного національного світогляду, спонукає роз'єднанню і нерозумінню українцями один одного, відключає могутність використання спільного національного егрегору. Можливості колективного егрегору маловивчені, але, мабуть, невичерпні... Якщо енергія лише однієї душі дуже сильна - вона здатна впливати навіть на гравітацію, то енергія громади, багатьох душ незрівнянно сильніша.
Записан
Одін
Старожил
****

репутация +3/-9
Сообщений: 301


Одін


WWW
« Ответ #1 : 22 Марта 2012, 13:01:45 »

В той же час існують досить вагомі прямі та опосередковані докази та свідчення на підтримку того, що це Свято ВЕЛИКОДНЯ припадає на день весняного рівнодення? Ось головні з них:
1. Практично всі дослідники свята Купайла стверджують, що воно припадає на найкоротшу ніч, називають Купальську ніч "святом кохання" і зазначать, що "діти, зачаті в Купальську ніч,- народжуються на Великдень і, як правило), бувають здоровими і щасливими". Оскільки дата Купайла зафіксована чітко, то Великдень за таких умов може припадати тільки на дату весняного рівнодення, і аж ніяк не може бути в кінці квітня, чи, тим більш, на початку травня.
2. Свято "Вербиці" є невід'ємною частиною Великодніх свят. Всі описи обрядів свята "Вербиці" свідчать, що верба в цей час ще не розпустилася - в наявності тільки "котики". Таке може бути лише у березні. Таким чином святкування "Вербиці" наприкінці квітня, чи на початку травня, коли верба вже розпустилася і стоїть зелена, втрачає свій магічний зміст. А як бути з ритуалом першого вигону худоби на пасовисько освяченою вербою, коли Пасха припадає, припустимо, на початок травня? Спершу, виходить, треба вигнати худобу вербою, а потім, через декілька днів, її освятити?
3. Весняний(швидше навіть ранньовесняний) характер величезного пласту обрядових великодніх веснянок-гаївок (заклички Весни, птахів тощо, що притаманне саме березню місяцю) однозначно свідчить на користь дати рівнодення. Наприкінці квітня та на початку травня такі заклички (птахи в цей час висиджують пташенят) виглядатимуть вже безглуздям. Більше того - це розмай весни, я цей час уже святкуються "Зелені свята".
4.Свято Воскреслої Землі, не може передувати ВЕЛИКОДНЮ, а входить складовою частиною до Великодніх свят.   "
5. На користь рівнодення, як визначальної дати ВЕЛИКОДНЯ, свідчить також Свято КОЛОДІЯ (Масляна). Це свято відзначається, як свідчать джерела, з одного боку - в кінці лютого, а з другого - приблизно за місяць до Великодня. Єдиною умовою поєднання цих двох вимог одночасно може бути тільки святкування Великодня на рівнодення.
6. Не вдалось знайти жодного підтвердження, що Рахманський Великдень, який припадає на 25-ий день по ВЕЛИКОДНЮ, святкується в травні, або й ще пізніше. В той же час є достатньо посилок на те, що він відзначається у квітні, отже вписується у загальну схему.             7. На користь святкування ВЕЛИКОДНЯ у день весняного рівнодення свідчить і Навський Великдень з властивим йому обрядом поминання Предків, які перший раз після зими виходять на поверхню. До цього дня, як відомо, наводиться порядок на цвинтарях, могилах, що робити у квітні-травні зовсім нелогічно. Натомість він добре вписується у обряди на початку весни.
Виглядає нелогічним також те, що Свято Сонячного Календаря 8.ВЕЛИКДЕНЬ з притаманними йому певними ознаками і відповідною сутністю не має тепер (за пасхально-церковним каноном) постійної дати, визначеної станом Всесвіту, а може відзначатися у якийсь день протягом півтора місяця. Для аналогії можна тільки зазначити, що Свята РОДЗДВА, КУПАЙЛА та СВІТОВИДА, рівні за значенням ВЕЛИКОДНЮ, припадають на певні, чітко визначені точки положення СОНЦЯ.
8. Нелогічною також видається ситуація, коли Сонячне Свято (свято Сонячного Календаря), яким є ВЕЛИКДЕНЬ, залежить від положення Місяця, а не Сонця.
Отже, з досить великою вірогідністю можна стверджувати, що      ВЕЛИКДЕНЬ - Свято Сонячного Календаря, яке визначалося весняним рівноденням та відповідним положенням головного сузір'я сонячного зодіаку. Святкування ВЕЛИКОДНЯ у неділю введено з часу впровадження семиденного тижня.
Попри всі тисячолітні впливи чужинських релігій і вірувань, неминучі втрати сакральності та обрядовості, пов'язані з цими впливами, ВЕЛИКДЕНЬ праісторичної та історичної Русі-України до сьогодні є винятково багатим обрядами, веселим і величним Святом, яке своєю особливою обрядовістю, символікою, глибокою духовністю суттєво вирізняється від подібних свят інших народів. Це ще одне незаперечне свідчення високого розвою прадавньої культури нашого народу, його збережених від Аратти та Оріяни Звичаю й Віри. В обрядах свята пошановується людина, її чесноти, справедливість, праця, гостинність, доброта, єдність та велика святість родини - РОДУ, пошана померлих поколінь, культ Предків... Це ті Звичаї, які є, по суті, частиною української душі, об'єднують окремих людей в одну цілісність - Націю.
      Саме ВЕЛИКОДНІ свята охоплюють цілий місяць, що засвідчує непересічне значення свята, величну роль весняних свят в житті народу. На жаль, на сьогодні втрачений цілісний урочистий обряд всього свята, розвиток його в часі протягом тисячоліть тощо. Маємо лише окремі уривки святкового циклу, причому суттєво спотворені в подальшому нашаруваннями вірувань і релігій інших народів.
      Невід'ємними атрибутами Свята є традиційні для всіх сонячних свят (але з певними особливостями, притаманними саме цьому святу) вогнище, обрядодії з водою, різноманітні ігри, нескінченні хороводи та пісні (веснянки, гаївки, гагілки, гаїлки, ягілки, ягівки, галагілки, галалівки, лаголойки, яголойки, явілки, магівки тощо). І хоч в різних місцевостях обрядовість свята в деталях могла дещо відрізнятися, загальний ритуал свята зберігався майже незмінним. Обов'язковими обрядовими стравами є - великодня бабка (котру з ХУІІ-ХУІІІ ст. називають паскою), крашанки, писанки, смажене порося тощо.
      В святі беруть участь всі - від старого до малого. Головними діючими особами свята є дівчата-юнки. Це - вагоме свідчення, що весняні обряди не привнесені звідкілясь, що вони сягають часів родового побуту і складалися, напевно, за часів матріархату. "А це промовляє до нас дуже глибоко і речисто: спокон віку ми складали один народ, творили разом одну культуру, мали одну мову, одні звичаї, одне мистецтво, одну віру та вірування - і все це донесли крізь тисячоліття від наших прапрадідів до наших днів" - зазначає С.Килимник.
      Невіддільна від свята Великодня, один з головних атрибутів його - писанка. Не раз, мабуть, ми всі були в ситуації; коли виникала суперечка - що було раніше - курка чи яйце. І лише зараз, доторкнувшись до наших прадавніх міфів, можна, нарешті, збагнути дійсний стан речей.
      В релігіях багатьох народів зустрічаються легенди про сотворения Землі і взагалі всесвіту з яйця, але мало де так була поширена писанка і писанкарство, як на Україні. Мабуть, для цього мали бути ґрунтовні підстави.
Виникнення писанки сягає тих прадавніх часів, коли формувалися світоглядні засади наших далеких Пращурів, створювався. Календар (Свароже коло) наших предків-хліборобів. Вже Трипільська культура свідчить про досить устійнений хліборобський календар та визначне місце писанки у Звичаях народу. В усякому разі в Шумері, що виводив себе із найдавнішої в світі держави Аратти (яку археологи тепер умовно називають Трипіллям), писанками обмінювались на свято "Великий день"; таке ж від Аратти зберігається і в Україні.
      Та обставина, що писанка до сьогодні пошановується на Україні, незаперечно засвідчує спадкоємність та неперервність Українського Роду на своїй споконвічній Землі. Адже навряд хто-небудь ризикне стверджувати, що це привнесений, чужинський звичай і обряд. Українці з такою любов'ю та відданістю зберігають традиції писанкарства, часом навіть не розуміючи його прадавньої суті, що сумніватися у глибинному, первісному походженні цих традицій, яке зафіксоване генотипом, не приходиться. Більшість узорів писанок, що належать до загальнонаціонального ядра сучасної народної орнаментики українців, з'явилися в первісному мистецтві. Спіральні, ромбічно-меандрові візерунки, подібні до "баранячих рогів", "безкінечника", зустрічаються в пізньому палеоліті, зокрема, на вирізьблених з мамонтового бивня предметах з с.Мізина на Чернігівщині. Збережені до сьогодні малюнки на писанках були широко представлені в декорі неолітичної кераміки буго-дністровської, дніпр-донецької, сурсько-дніпровської та інших культур на території України і суміжних країн. Майже всі зображення тих часів сакральні і являють собою атрибути і знаки прадавніх вірувань, що стверджували ідеї єдності світобудови, захисту від демонічних сил, продовження Роду, оберігання життя, здоров'я, добробуту...
      Символічно, що писанка органічно пов'язана і просто невід'ємна саме від свята ВЕЛИКОДНЯ - одного із найвизначніших народних Свят, яке впродовж багатьох тисячоліть займає на території України серед календарних свят Наших Предків одне з найпочесніших місць.
      Птиця - то вісник Сонця, бо несе людям втіху з неба. Наші Діди- Прадіди вірили, що перелітні птахи знають більше за нас, знають тайну життя та знають місце, де є тепло; знають, куди летіти і коли повертатися, бо в собі носять яєчко - символ Бога - Сонця, народження, воскресіння. Всі птахи починають нести яєчка й висиджувати пташенят лише з весною, а той жовток, який захований за "двома брамами", своїм кольором і формою так нагадує сонце, яке вони приносять з собою. Тому яйце і стало своєрідним амулетом, за допомогою якого людина привертала до себе добрі сили, а злі - відвертала. Наші предки вірили, що в писанці зосереджена чарівна магічна сила, яка наділена особливою святістю приносити добро, щастя, любов та достаток.
Отже з приходом Великого весняного дня виникло свято Весни-Землі- Води-Сонця, а люди стали писати писанки. Як це поетично і, головне, глибинно виглядає на тлі примітивної християнської легенди щодо крапель крові Христоса - символа крашанок.
      Писанки починали писати за три-чотири тижні до Великодня - після свята КОЛОДІЯ. Писали писанки в основному матері (дівчатка при матерях лише вчилися допомагати), у чітко визначений час, з певними молитвами-заклинаннями та зображенням чарівних знаків-малюнків відповідними кольорами (див. роботу "Писанка", "Трійця").
      Неможливо навіть перелікувати величезне розмаїття всіх типів-мотивів малюнків на писанках, які були специфічні для кожної місцевості - незаперечне свідчення величності Світогляду наших Предків. Ось лише деякі з них: писанка з зображенням "Дерева життя", писанка - "сонце", "безконечник", "хрести", писанка з кружечками, "пташина", "півень", "колосся", "бджоли","худібка", "молодечі", "дитячі", "пояси", "ворота", "баранячі роги", "барвінок", "гілка", "вазони», "віконця", "грабельки", "дубове листя", "лапки", "листки", "павучки", "решітка»...
На Великдень дарували писанки на знак побажання-заворожіння кожному з відповідними символами-знаками та певним зафарбуванням, в перший-другий день Великодня всі, від найменшого до найстаршого, мусять мати при собі писанку і без неї нікуди не виходити.
Здавна дітей вважали за посланців неба і Вирію, а тому їх саме найперших ще вдосвіта обдаровували в день Великодня. У ці дні збираються діти на свої дитячі великодні ігри, коли "Червоному яєчку" особливо раді. Цокання, або товкання, тоді відбуваються в різних місцях. Побиту писанку чи крашанку отримує той, хто її "витовкав". В нашому народі й досі зберігається вислів "носиться як з писанкою", тобто з чимось коштовним, що потребує обережного і шанобливого ставлення.
Але, на жаль, дуже мало писанкарок може зараз розповісти, що означають окремі символи на писанках. Та і як може бути інакше, коли насильно в нашу культуру впроваджено біблійну легенду про сотворения Світу богом Яхве за шість днів. Це за тисячу років витіснило український світоглядний міф про сотворения Світу з яйця. Ставлення до писанки, Великодніх обрядів протягом цілого тисячоліття з боку церковної і державної влади було різко ворожим.
Навпаки, розповсюджувались легенди протилежного значення: "Писанки пишуть на знак того, що жиди мучили Ісуса Христоса, то все його тіло "пописали", тобто побили нагайками". Але це не допомагало - народ міцно тримався своїх Звичаїв.
Церковникам не залишалось нічого іншого, як включити писанки до обряду християнської Пасхи, дозволити приносити їх в церкву для освячення. І мали з того зиск. В середині XVII ст. француз Боплан спостерігає, як за дві години богослужби в кошики єпископа набирається 5-6 тис. яєць. "Єпископ мав приємність цілувати найвродливіших жінок і дівчат, які є в церкві. А коли бачить обличчя, яке йому не подобається, простягає дня поцілунку лише руку. Так робив в Києві митрополит Могила, який є главою всіх єпископів; так само робить і найбідніший парафіяльний священик". Додати, мабуть, немає чого. Все це принесло відповідні плоди - писанка втратила своє сакральне значення, перетворилася в звичайнісіньке ремесло. Що зараз тільки не малюється на писанках - від церков, Ісуса Христоса, вождів пролетаріату тощо до малюнків і пейзажів включно. Стало вигідним малювати на видутому яйці, хоч це протиприродно і колись розцінювалось як гріх перед Богом і людьми. Українці добре знали, а гуцули пам'ятають і досі, що подарувати комусь порожню (видуту) писанку означало: жінці - на безпліддя, господарю - на злидні й порожнечу в господарстві, маленькій дитині - на припинення росту і розумового розвитку, хворій людині - на смерть.
Чи можна порівняти це з тим величним місцем, яке посідала писанка в Світогляді наших Предків? Чи стали ми розумнішими та багатшими, коли не тільки перестали вірити в це, але навіть забули сакральне значення писанки?
Забули, на щастя, ще не всі. Іван Демчук, житель с.Криворівня на Івано-Франківщині свідчить: "Старі люди говорять: як в народі перестануть писати писанки і "гріти Діда"..., тоді і кінець світу настане". У гуцулів ще на початку 20 століття побутував вислів: "Доки писанки пишуть, доки колядники ходять, доти Віра Руська буде в світі".
І хоч перекази про походження писанок зустрічаються в народі дуже рідко; на питання "коли виник цей обряд?" можна почути відповідь. "Так здавна ведеться", або ж "Так уже повелося від початку світу".
Отже, не зважаючи ні на що, традиція писання писанок не загинула і сьогодні стократно відроджується на нашій Землі, приваблює нових прихильників, засвідчує про невмирущу силу Прабатьківської Віри, підтверджує правдивість старої легенди.
Був надзвичайний багатовіковий тиск служителів церкви і державних чиновників на звичаї та обряди свята ВЕЛИКОДНЯ. Духовенство прискіпливо стежило за тим, щоб на "Пасху" не було ніяких язичницьких обрядів та ігор. Особливі негаразди виникали тоді, коли свято Пасхи припадало на кінець квітня - початок травня. За цих умов передпасхальний піст унеможливлював проведення весняних обрядів - адже під час посту співати і танцювати заборонялось. І цим одразу перекреслювалась вся магічність свята ВЕЛИКОДНЯ, в якому веснянки і хороводи займають центральне місце в обрядах.
В багатьох випадках церква стикалася з такими глибинними пластами культури, вірувань, традицій, стрічала такий спротив народу - що змушена була йти на компроміси. Так, довелося дозволити носити до церкви крашанки і писанки на освячення, великодню бабку - попередньо змінивши її назву на "паску», співати веснянки - попередньо спростивши, перекрутивши та замінивши їх тематику тощо.
      Але невже ж то Світорозуміння Прапредків українського народу, невже то наш прадавній ЗВИЧАЙ; врешті-решт, невже це наша історія? Чи не краще повернутися обличчям до своїх прадавніх коренів, до наших Великодніх обрядів, які до сьогодні не втратили свого сакрального світоглядного значення, зберігають і щедро діляться з нащадками своєю енергетикою...
На превеликий жаль, у більшості українських родин свято Великодня й досі відзначається не тільки як символ чужовірних легенд (Пасха, Воскресіння Христосове), але й у дні, які не мають своєї сакральності і магічності.
      Українці! ВЕЛИКДЕНЬ приходять до нас тільки у день весняного рівнодення, а не тоді, коли це визначили пророки чужого народу, порушивши астрономію й Календар, а за ними глузд та традиції. Тож визволяймо душі з рабства. Пам'ятаймо: Наші Предки не були "раби Божі", а носили горде ймення - ОНУКІВ ДАЖБОЖИХ. Тож будьмо гідні їх, не ганьбімо НАШОГО ПРАДАВНЬОГО РОДУ! Прислухаймося до порад Великих Українців - Григорія Сковороди, Тараса Шевченка, Івана Франка, Лесі Українки...
П'ять років тому - 29 березня 1999 р. - Україна прощалась зі своїм видатним сином – В`ячеславом Чорноволом. Прощальну панихиду митрополит Філарет почав зі "звернення до іудеїв", а потім відправив раба Божого В`ячеслава на лоно Авраамове.
Забули ми, що Наші Предки вважали себе Онуками Дажбожими, мали свою світлу життєстверджуючу Віру, яка філософськи-логічно розв'язувала протиріччя буття - небуття. Юдеїв, як народу, тоді ще не було. Ось до чого призводить втрата своєї історичної пам'яті, прадавньої Віри та космічної суті обрядів.
Отже, українці, думаймо, робімо висновки, повертаймо свою історичну пам'ять. Прадавні Свята і обряди наших Предків. Пишімо писанки, святкуймо Вербицю і ВЕЛИКДЕНЬ! Саме ВЕЛИКДЕНЬ, а не ПАСХУ, яка, по суті, не має нічого спільного з нашою прадавньою Історією!
З ВЕЛИКОДНЕМ НАС!


Записан
georg
флудер
Ветеран
*****

репутация +82/-3
Сообщений: 3230


коммунизм - пыздыр максымардыш пыж


« Ответ #2 : 22 Марта 2012, 16:56:51 »

Забагато тексту, аби його нормально сприймати
І з орфографією лажа
Корочє, нізачьот
Записан

"Якшо  ти, падло,не любиш неньку - ти і є падло! І ім'я тобі - падло!"(c)
Одін
Старожил
****

репутация +3/-9
Сообщений: 301


Одін


WWW
« Ответ #3 : 22 Марта 2012, 17:42:42 »

Вчепитись і до стовба можна;) А багато тексту то багато інформації, чи забагато думати це погано НепонимающийПодмигивающий
Думайте що ви робите і святкуєте, будемо називати речі своїми іменами:
Записан
georg
флудер
Ветеран
*****

репутация +82/-3
Сообщений: 3230


коммунизм - пыздыр максымардыш пыж


« Ответ #4 : 22 Марта 2012, 18:30:54 »

Цитировать
багато тексту то багато інформації,
Не завжди. Доречі, хто автор ?
Записан

"Якшо  ти, падло,не любиш неньку - ти і є падло! І ім'я тобі - падло!"(c)
Одін
Старожил
****

репутация +3/-9
Сообщений: 301


Одін


WWW
« Ответ #5 : 22 Марта 2012, 19:27:39 »

Автор Добжанський.
Записан
Serega36
Ветеран
*****

репутация +26/-2
Сообщений: 2190


Врешь, собака! Аз есмь Царь!!!


« Ответ #6 : 22 Марта 2012, 19:52:37 »

караул!!! вербують!!!!
один против Пасхи, другой   против прививок....

а по стилю то как похожи! 2-3 копипаста подряд по милллиарду букоф! Афихеть как цикаво!  жжошь, сцуко, я в истерике
Записан

Се аз воздам!
GROMOZEKA
Ветеран
*****

репутация +123/-36
Сообщений: 3166


В своїй хаті своя й правда, І сила, і воля.


« Ответ #7 : 22 Марта 2012, 21:00:35 »

А нафіга цей флуд потрібен? В Одіна своє бачення, і він має право на свою думку. Можливо тут на форумі і знайде прихильників. Не подобається не читай, проходь повз теми! Чи може просто Одін не такий як деякі, і неможе просто покрити триетажним матом, аби дали спокійно вести свою тему?
П.С. Я зустрічався з цим чоловіком! Гарна порядна людина! Просто цікавиться трохи іншим чим більшість....Про це і пише!
       Serega36 якось не тойво, ти доросла людина....
Записан

Дзвін шабель, пісні, походи, воля соколина, тихі зорі, ясні води — моя Україна.
Парильщик
Модератор
Ветеран
*****

репутация +22/-1
Сообщений: 2384


самый счастливый


WWW
« Ответ #8 : 22 Марта 2012, 21:47:54 »

Автор Добжанський.
мені  тема  цікава,  але  огромні копіпости  не осилив.  Одін -  ви  би  якось  піплу  своїми  словами  розтолкували  ,  ато  -  тему  стовбити  чужими  постами  без  жодних  особистих  коментарів  -  якось не личить  вашому  статусу...  щоб  не  казати  більше...   
Записан

Одін
Старожил
****

репутация +3/-9
Сообщений: 301


Одін


WWW
« Ответ #9 : 22 Марта 2012, 22:28:08 »

Да вот тут деяких вже до істерики доводжу і то не своїми словами Улыбка

Взагалі то Свято це магічна тема, це не те "що десь там Василь до Петра прийшов" чи євреї втекли з єгипту чи щось інше.... Від того у Всесвітті нічого не помінялось.
Це є чітка астрономічна дата, точка сходження певних світил (Богів) які нас наділяють тими чи іншими чеснотами. І для того, щоб "не кашляти" люди приходили на Свято, аби наповнитись певною силою Всесвіту, яка сильніше проявляється саме в певний час. Тобто свої біоритми привести у відповідність до ритмів Всесвіття, тоді виникає ефект резонансу і ми отримуємо мудрість, силу, здоровя...
Такі загальні тематики вже давно дослідженні, мене цікавить іще глибинніше.
Біда у тому, що люди сьогодні перестають думати, живуть тільки як твариний організм, щоб справити свої нужди, ми ж не тільки для цього сюда прийшли, правда?
Записан
Одін
Старожил
****

репутация +3/-9
Сообщений: 301


Одін


WWW
« Ответ #10 : 22 Марта 2012, 22:29:57 »

Відносно, що багато тексту, то просто Славянська традиція наскільки глибинна і обширна, що у декількох реченнях не можливо передати суть Улыбка)
Записан
Serega36
Ветеран
*****

репутация +26/-2
Сообщений: 2190


Врешь, собака! Аз есмь Царь!!!


« Ответ #11 : 22 Марта 2012, 22:37:13 »

тогда скажите четко и понятно.
Вы призываете не праздновать Пасху?
Записан

Се аз воздам!
GROMOZEKA
Ветеран
*****

репутация +123/-36
Сообщений: 3166


В своїй хаті своя й правда, І сила, і воля.


« Ответ #12 : 22 Марта 2012, 22:39:03 »

Він розповідає, ЩО Є ПАСКА! А ти провокатора щас граєш!
Записан

Дзвін шабель, пісні, походи, воля соколина, тихі зорі, ясні води — моя Україна.
Одін
Старожил
****

репутация +3/-9
Сообщений: 301


Одін


WWW
« Ответ #13 : 22 Марта 2012, 22:45:18 »

БлагоДарю GROMOZEKA за підтримку, але нажаль не кожна людина може сприйняти Духовну інформацію, "може погоріти проводка", тому і люди так реагують, щоб це почути потрібно думати не на фізичному рівні, хочаби трошки глибше (не тільки поїсти, поспати, випити пива...).

Доречі сьогодні все більше і більше людей починають задумаватись над життям, хто такі ми і що тут робимо... рано чи пізно це призводить до повернення до свого рідного, бо саме це дозволяє бути собою.
Записан
Serega36
Ветеран
*****

репутация +26/-2
Сообщений: 2190


Врешь, собака! Аз есмь Царь!!!


« Ответ #14 : 22 Марта 2012, 22:46:49 »

......святкуймо Вербицю і ВЕЛИКДЕНЬ! Саме ВЕЛИКДЕНЬ, а не ПАСХУ, яка, по суті, не має нічого спільного ........
А это куда?
...........и кто провокатор?
Записан

Се аз воздам!
GROMOZEKA
Ветеран
*****

репутация +123/-36
Сообщений: 3166


В своїй хаті своя й правда, І сила, і воля.


« Ответ #15 : 22 Марта 2012, 22:51:54 »

Сергій ти шо рухнув з дуба? Ти не чув як Паску- ВЕЛИКОДНЕМ називають?
 Пишуть про те, що назва свята Великдень, до нас ближче ніж Паска! Ферштейн?
Записан

Дзвін шабель, пісні, походи, воля соколина, тихі зорі, ясні води — моя Україна.
Одін
Старожил
****

репутация +3/-9
Сообщений: 301


Одін


WWW
« Ответ #16 : 22 Марта 2012, 22:55:58 »

Serega36 будь дорослою людиною і відповідай за свої вчинки, я нікого ні до чого не призиваю, окрім здорового глузду. Я називаю речі своїми іменами, поясню:
коза коровою не може стати..., хто єврей то їм личить святкувати Пасху бо вони мають до того відношення, це їхнє родове соціальне свято, хто святкує Великдень то це не є Паска, то різні речі і це виключно Славянське Свято яке має своє коріння і свою суть, не соціальну, а природню.
Є свято соціальне, наприклад день народження, день знайомства, чи день втечі з Єгипту.... , а є свята Колодарні, природні, це коли сходяться певні Світила і ми можем від того вилікуватись, наповнитись силою... Відчуваєте різницю?
Від того, що у когось день народження чи втеча з Єгипту у Всесвіті нічого не змінилось, а вот   коли день стає більшим і все починає буяти навколо зовсім інше і ми можем наповнитись цьою силою.
Чи інше коли жінка закладує у писанку образи щастя, достатку, любови... у Славян, чи коли закладують сльози Діви Марії по свому сину (образ страждання і нещастя) у хритиян.
Далі кожний вибирає сам ким йому бути і що святкувати, але памятаємо що засіваємо те і будемо збирати.
Записан
Одін
Старожил
****

репутация +3/-9
Сообщений: 301


Одін


WWW
« Ответ #17 : 22 Марта 2012, 22:57:25 »

GROMOZEKA то сергію спочатку потрібно прочитати, а він поки не може це осилити Улыбка
Просто хочить когось звинуватити чи посваритись:)
Записан
Serega36
Ветеран
*****

репутация +26/-2
Сообщений: 2190


Врешь, собака! Аз есмь Царь!!!


« Ответ #18 : 22 Марта 2012, 23:09:13 »

я люблю простоту слов и логическую связность.
А на прямые вопросы  вы не отвечаете,
из ваших слов трудно что либо понять
Записан

Се аз воздам!
Одін
Старожил
****

репутация +3/-9
Сообщений: 301


Одін


WWW
« Ответ #19 : 22 Марта 2012, 23:17:28 »

Добродій Сергію, а в чому моя нелогічність, чи дуже все заумно написано? Я не можу відповідати за вчинки людей, чи закликати кудась, люли є дорослі і відповідальні, тому можуть самі вирішувати що їм чинити і куди йти, я просто розтолковую різницю і називаю речі своїми іменами.
Від того, коли ми щось дізнаємось нове - життя стає кращим, бо ми саме за цим сюда прийшли Улыбка
Задавайте прямі питання і я буду прямо відповідати.
Записан
Serega36
Ветеран
*****

репутация +26/-2
Сообщений: 2190


Врешь, собака! Аз есмь Царь!!!


« Ответ #20 : 22 Марта 2012, 23:34:11 »

уже задавал
ответа толком не понял.
Типа празднуем Паску, но называем ее ВЕЛИКДЕНЬ.
да или нет?

Кстати правила форума никто не отменял  учись сынок
Запрещено:

18. запрещено написание нескольких постов подряд, если хотите что - то добавить пользуйтесь функцией редактирования сообщения. В любом ином случае такой "даблпостинг" приравнивается к флуду.
Записан

Се аз воздам!
GROMOZEKA
Ветеран
*****

репутация +123/-36
Сообщений: 3166


В своїй хаті своя й правда, І сила, і воля.


« Ответ #21 : 22 Марта 2012, 23:45:32 »

Serega36 ти реально привзято домахуєшся до теми! Я читаю пости Одіна! Вони мені цікаві...А відповідно тема надрукована для таких як Я! І мені не подобається твоє відношення до постів Одіна! Ти не хіло сидиш в інших темах, і пишеш ні про шо...продовжуй!
Моє особисте прохання не псуй тему! І не треба грати знавця правил форуму, ми всі їх порушуєм...
Записан

Дзвін шабель, пісні, походи, воля соколина, тихі зорі, ясні води — моя Україна.
Одін
Старожил
****

репутация +3/-9
Сообщений: 301


Одін


WWW
« Ответ #22 : 23 Марта 2012, 00:26:05 »

Добродію Сергію, так! Більшість людей святкує Паску і прирівнює її до Великодня і чомусь не задумуються що за цим стоїть. Ці речі різні, доказів є безліч, як археологічних, історичних, релегійний....
Чомусь на кожному куті сьогодні цервки стоять і їх кількість збільшується в геометричній прогресії, начебто люди моляться, стають святими, але в суспільстві покращень немає. Люди вимирають, щось цікаво, що у світі вимирають в основному білокоже населення.  Сьогодні найбільш оплачувальні професії це політики і священики, але толку з того?
Тому я і пишу, бо про такі речі  думати треба було іще вчора, завтра може бути пізно Подмигивающий
Все просто, нас скоро може і небути. Хочите доказів, зайдіть на кладовище, ви їх там побачите.
Будемо поважатьи своє, будемо існувати, будемо поважати більше ніж своє - чуже то буде чуже, нас не буде. Вибирати нам.
Записан
Парильщик
Модератор
Ветеран
*****

репутация +22/-1
Сообщений: 2384


самый счастливый


WWW
« Ответ #23 : 23 Марта 2012, 23:58:27 »

отже  -  коли  святкуєм  великодень?
Записан

georg
флудер
Ветеран
*****

репутация +82/-3
Сообщений: 3230


коммунизм - пыздыр максымардыш пыж


« Ответ #24 : 24 Марта 2012, 10:37:09 »

Виключно.
І печемо не паски, а кулічікі.
Записан

"Якшо  ти, падло,не любиш неньку - ти і є падло! І ім'я тобі - падло!"(c)
серый
серее не бывает...
Ветеран
*****

репутация +25/-6
Сообщений: 1290



« Ответ #25 : 24 Марта 2012, 13:06:07 »

На превеликий жаль, у більшості українських родин свято Великодня й досі відзначається не тільки як символ чужовірних легенд Пасха, Воскресіння Христосове, але й у дні, які не мають своєї сакральності і магічності.
.....пипец........

*убейся ап стену*
Записан
Одін
Старожил
****

репутация +3/-9
Сообщений: 301


Одін


WWW
« Ответ #26 : 27 Марта 2012, 20:36:46 »

Великдень вже був 23 березня. Запрошення на Свято я вивішував на сайті http://www.drevoroda.in.ua/
Записан
Парильщик
Модератор
Ветеран
*****

репутация +22/-1
Сообщений: 2384


самый счастливый


WWW
« Ответ #27 : 27 Марта 2012, 21:03:27 »

Великдень вже був 23 березня. Запрошення на Свято я вивішував на сайті
А на цьому  сайті  ви  нічого  не  вивішували  і  нічого  не  казали.  Хоча  вас  про  це  і  просили..  .негарно  якось  ...  щоб  не  сказати  більше......
Записан

KILLER.SG
Ветеран
*****

репутация +8/-7
Сообщений: 1104


« Ответ #28 : 27 Марта 2012, 21:15:22 »

прочитав посты Одина  - я так понял, что старовер ? ( или как по другому называется ? ), у него свои понятия, многим не нравится, как по мне у меня свои взгляды
Записан

Грамматический словарь читал, не помогает



Одін
Старожил
****

репутация +3/-9
Сообщений: 301


Одін


WWW
« Ответ #29 : 27 Марта 2012, 21:49:12 »

Так старовір, а точніше Православний (від слова Славити Прав, світ Богів, добра, справедливости). У кожної людини свої погляди і це добре Улыбка
Записан
Страниц: [1] 2 3 ... 7 Вверх Отправить эту тему Печать 
« предыдущая тема следующая тема »
Ссылка на календарь
Перейти в:  


Войти

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Рейтинг@Mail.ru