Камянець Подільський історичний музей.

Автор haiduk, 05 Листопада 2008, 14:46:56

« попередня тема - наступна тема »

ambalboy

бгггггггггггггггггггггггггггггггг)))
Хіба це не руйнує стіни фортеці більше ніж звукові коливання від музики під час музичних фестивалів?)))

Vitamin

Що вам відповісти?!

Я не виправдовуюсь, але дещо відповім. Можливо це буде не на мою користь, але ж має це хтось озвучити.

В кожен час у всіх державних музеях було представлено наявну владу. Радянські музеї це показували однобоко. Музеї незалежної України показують це по мірі зміни влади. Цілий рік в тій кімнаті де зараз ці експонати - був музей Помаранчевої революції. Зараз в музеї немає інших експонатів, пов'язаних із Януковичем - за браком їх виставили те що надала міська рада.
Це ж не вчора виставили ті експонати, а ще рік тому. Чому одразу ніхто не піднімав цього питання, чому ніхто не звертав на це уваги? Нікому до цього не було діла, а зараз всі герої посміятись, покритикувати. Цікаво як би відповідали і поводились ви будучи працівником музею?
Як казав Леонід Кравчук "Що маємо, те маємо", а я скажу так - за кого голосували на того і дивіться!

P.S.
Скільки на сьогоднішній день є відомих кам'янчан і тільки одиниці можуть здати речі, пов'язані із своїм життям чи діяльністю в музей. Не ховайте в себе їх, приносьте, поділіться з музеєм - це ж унікальні речі, нехай їх побачать інші і дізнаються про вас, про красу міста.
Радянська система привчила всіх, що до них прийдуть і будуть цікавитись та хто їм вигідний збережуть у музеях. Тепер все, немає зрівняловки - виділяйтесь, приносьте і будете бачити в експозиції те що варто уваги і те що цікаво всім.

ambalboy

Ну не думаю шо хтось шось принесе,там було багато чого в середині 80-х дійсно цікавих речей і повязаних з містом але всі вони розкрадені і осіли в приватних колекціях,і зникали ж вони ні через грабіжників які туди прокрадалися,вірно?
Просто тепер я бачу шо у нашій фортеці таки знайшлося місце і для сучасного мистецтва поп-арт,бо цей експонат-стакан і ручка Януковича -це справжнє найактуальніше  мистецтво сучасної України.

Vitamin

Якщо є підтверджена інформація, то давай будемо писати в міліцію.

Бо чесно кажучи звинувачувати теперішніх працівників музею в тому що було і зникло колись без конкретних на те підстав - це велика образа. Може знаєш таких людей які тепер працюють в музеї, вони мабуть на джипах і лєксусах на роботу приїзджають?! Може у них пентхауси в місті або за ним є?! Можливо гонорари отримують величезні?!

В музеї є цікаві та цінні експонати. З ними працюють і дозволяють працювати іншим.

Просто нас не стане і не буде нічого, що б нагадало про наше існування чи нашу діяльність. А музей по трошки збирає і по можливості відтворює історію.
У вітринах є тисячі експонатів, яких би ніхто не побачив вже, якби музей їх не зберіг і не показував.


Щодо поп-арт - не знавець, але вважаю що ми отримуємо те, на що заслуговуємо. Хочемо отримати більше -  потрібно більше зробити. Якщо є експонати які допоможуть відтворити справжнє найактуальніше мистецтво сучасної України і бачення як це зробити - музей тільки радий це прийняти та показати, сам допоможу при потребі.  І від цього виграють всі і ті хто долучився до такого процесу і ті хто буде на це дивитись.

ambalboy

я не знаю чи хтось вкрав чи воно само випарувалось,але як людина яка живе у місті з 1973 року і бачила експонати музею ,можу сказати шо зараз він пустий.Це не звинувачення а констатація факту,бо впевнений шо 90% працвників почали працювати там коли в музеї крім глечиків вже нічого не було.

Xen

Куди кожанку з "Максімом" діли"?

"Верните рынду, суки!"(с)
Самурай без меча подобен самураю с мечом, но только без меча.

Vitamin

Мої зізнання - все забрав на дачу і меблі, і комп'ютер, і навіть "бюст" лєніна, який біля виконкому стояв, а ще скульптури, що були над Новопланівським мостом і новорічну ялинку з площі теж.

Це жарт, а якщо серйозно - був сьогодні у фондах музею, чесно кажучи навіть пройти немає де (все в експонатах). На жаль я тут працюю вже з цього століття і тому про випадки викрадень експонатів не знаю. Але знаю добре працівників музею і не вірю щоб хтось із них щось забрав з музею - навпаки (самі мабуть знаєте музейники - це діагноз).

Мабуть фраза "Фонди музею налічують близько 200 000 експонатів" вам не подобається?!

georg

1. Біля виконкому стов не бюст, а Вовік у повний зріст

2. фраза "Фонди музею налічують близько 200 000 експонатів"  без опублікованого реєстру - це порожні слова, і нічого більше

3. Як музейнику з відповідним діагнозом, тобі мабуть буде цікаво провести порівняльний аналіз переліку експонатів, які були виставлені десь до кінця 90-х, з теперішньою експозицією, а також по можливості відстежити долю найцікавіших з них. Звісно,якщо не стрьомно пхати носа в такі справи.
"Якшо  ти, падло,не любиш неньку - ти і є падло! І ім'я тобі - падло!"(c)

georg

ЗИ.  Хто пам'ятає, що було в цій залі  раніше?
"Якшо  ти, падло,не любиш неньку - ти і є падло! І ім'я тобі - падло!"(c)

Митрий

я пам*ятаю, шо було до цього: Кожаная куртка камісара, настольная лампочка под зелёнім абажуром, ламповий радіопрйомнік і прочая лабуда брежнєвского времєні. Тіпа "достіженія соціалізма"))))


Напевне, карма у цієї кімнати така....

Митрий

Цитата: Vitamin від 18 Жовтня 2012, 17:15:34Мабуть фраза "Фонди музею налічують близько 200 000 експонатів" вам не подобається?!

Подобається. Хочу бачити всі!

ось нарив по форуму нашвидкоруч:
Цитата: aleksandr від 08 Травня 2008, 23:43:33100%!Я любил в свое время ходить в краеведческий музей и знал практически все интересные экспонаты напамять.Как то повел дочку на экскурсию!Я получил шок!Царские ордена и медали заменены фуфлом!На самурайском доспехе когда то был хорошей работы меч 18 века-сейчас голимый син гунто Квантунской армии!Из музеев цинично тырят сами работники музеев!

georg

О! то може з цього Вітамін і почне?
детектив "Кам'янецький Музей". Частина перша - Клинок Самурая  *rules*
Чи мо, луччє не лізти, аби самому на перо не нарватись?

"Якшо  ти, падло,не любиш неньку - ти і є падло! І ім'я тобі - падло!"(c)

Luiram

Ноосфера?
Цитувати
Органи прокуратури Хмельницької області перевірили додержання вимог Закону України «Про музеї та музейну справу».
Під час перевірки прокурором Теофіпольського району виявлено відсутність старовинного експонату в музеї історії одного із сіл. Через неналежне зберігання музейних предметів зникла іменна шабля Георгіївського кавалера. За дорученням прокуратури району, Теофіпольським райвідділом міліції проводиться перевірка за вказаним фактом.
Відсутність окремих експонатів встановлено і прокурором м.Хмельницького у музеї історії міста. Тут, всупереч нормативно-правовим актам, упродовж року не прийнято рішення про приймання – передачу музейних предметів фондово-закупівельною комісією, хоча на зберігання передано сотні музейних предметів. На усунення цих порушень прокурором міста внесено подання міському голові.
Прокуратура м.Кам'янця-Подільського при перевірці в діяльності Національного історико-архітектурного заповідника «Кам'янець» виявила, що приміщення фондосховища та сейф із музейними цінностями, які містять дорогоцінні метали і каміння, не обладнано охоронною сигналізацією.
Порушення щодо обліку музейних експонатів також встановлено прокурорами Красилівського, Летичівського, Старосинявського та Ярмолинецького районів, Старокостянтинівським міжрайпрокурором. На їх усунення внесено документи прокурорського реагування.
Прес-служба прокуратури Хмельницької області
http://novini.net.ua/?p=12971
Так що нІчого на Вітаміна наїжджати :)
А фонди і експозиції - далеко не одне і те ж, правда? ;)
В жизни бывает главное и не главное, а мы часто тратим силы на пустяки(с)

Horus

Випередили, як раз хтів запостити  ;)

Vitamin, ви так захищаєтесь, наче ми Вас звинувачуємо.  :)
Все цінне якщо кудись і зникло, то це було до Вас,
під кінець перебудови і на початку Незалежності.
Від себе додам, що у ніч музеїв, було помітно, що експонатів у експозиціях
побільшало, принаймні у мене було таке відчуття.

Як щоб у музея були кошти, можна було у кожній залі створити інтерактивну мультимедійну довідку, про історичну добу, експонати.
Sol lucet omnibus

Митрий

Ноосфера - то фонди. Чи, навіть, Красивий Міф.
Багато чого є, а подивитись - НЕМА!

Нє, я розумію чому так: нема площ для єкспонування, в неналежному стані експонати, не вистачає коштів і тп. Мені від того не легше, шо є 20 000 експонатів у фондах. Ті 1200, шо виставлені, я бачив 1300 разів.

А чи може Музей робити тимчасову регулярну МІКРОвиставку "З Фондів" з анонсом в ЗМІ?

Митрий

От халепа! 200 000 екземплярів! Соррі.

Митрий

Цитата: Vitamin від 18 Жовтня 2012, 17:15:34а ще скульптури, що були над Новопланівським мостом

...лишились на моїх фотках. Гарної якості. Можу поділитись)))

Vitamin

Пам 'ятаєте коли в Картинній галереї була виставка унікальних експонатів?! Так от вже 2 місяці проект презентації унікальних експонатів музею готується. До нового року одна із залів Картинної галереї презентуватиме унікальні експонати музею.

Що ж тут доказувати, я не професіонал у музейні справі, але тут взагалі немає нікого хто б в тому розбирався, а писати різну "єрунду" може кожен. *sick*

Невеличкі уточнення для загальної інформації:   
В місті є дві організації НІАЗ "Кам'янець" та історичний музей-заповідник. Не плутайте їх. *dyatel*В музей було дві перевірки і жодна не виявила ніяких порушень. Перша - перевірка прокуратури. Друга перевірка та робота Пробірної служби України.

Як мені відомо, в історичному музеї-заповіднику є об'єкти, на яких влаштовано виставки чи експозиції:
Ратуша: Історія Грошового обігу на Поділлі, Магдебурзьке право, та підземелля.
Вірменська Криниця: зараз там виставка унікальних експонатів музею в форматі 3 Д (фотовиставка)
Костел св.апостолів Петра і Павла - хто був, той звернув увагу на окремі скульптури та невеличкий істор. експозицію в костелі.
Картинна Галерея: Картини, меблі, музичні інструменти, документи
Відді Старожитностей: історична археологічна експозиція, ідоли, предмети, посуд, знаряддя праці, старовинні прикраси.
Фортеця:  Експозиція "Історія Поділля в ХХ-ХХІ століттях"

Всі інші фондові предмети у фондах музею. Як ви думаєте помістяться вони всі у наявних виставково-експозиційних залах?!

Цього року музей подає документи в область на фінансування створення експозиції в першому пристінному корпусі Старої Фортеці (там де зараз виставка обладунків). *horce*

За меблі, леніна і скульптури можете не чіплятись - не віддам

georg

Леніна лиши собі. А от опис експонатів №№?? (вищезгаданий  японський меч ХVIII ст., та те, що  пізніше виставили замість нього ) - може таки виставиш в онлайні?
"Якшо  ти, падло,не любиш неньку - ти і є падло! І ім'я тобі - падло!"(c)

Митрий

...Прошло пару минут...
Тепер стаття у мєсній газеті. "Історію доповнює реальність" Про музей, нове керівництво, нові ідеї у музейній справі тощо..."

Афтор статті - один з користувачів Форуму
Про директора музею - одного з користувачів Форуму.
Постіть?

Тіпа Анонс))))

Bess


серый


Митрий

 17 ТРАВНЯ – ДЕНЬ МУЗЕЮ

«Музеям необхідно наново шукати своє місце у світі, який дуже швидко змінюється», - переконаний Олександр ЗАРЕМБА, котрий з лютого став новим директором Кам'янець-Подільського історичного музею-заповідника.
Щойно очоливши музей, Олександр Олександрович з порога взявся до низки змін і нововведень, які, щиро кажучи, викликали серед співробітників дуже неоднозначну реакцію.Тому традиційне інтерв'ю напередодні Дня музеїв вийде не зовсім святковим, хоча знайдеться місце і для позитиву.
РИВОК З 20-го у 21-ше
Цьогорічний турсезон музей зустрів, озброєний інновацією – технологією доповненої реальності. Тепер у фортеці знаходиться інтерактивний стенд, з якого за допомогою смартфона або планшета можна переглянути невелику відео-екскурсію про всі башти фортеці. А такий же стенд в експозиції «Кам'янець-Подільський 100 років тому» переносить відвідувачів на початок ХХ століття.
З цією технологією познайомив нас підприємець Петро Бойченко, який просто приніс для реалізації сувенірні магнітики з доповненою реальністю, – розповідає Олександр Заремба. – А оскільки нам до турсезону потрібна була якась цікавинка, і є вже традиція щороку влаштовувати різні рекорди, то вирішено було виготовити саме найбільший сувенірний магніт, і звичайно ж – з доповненою реальністю.
«Фішка» цієї технології в тому, що контент постійно оновлюється, і кожні кілька тижнів, навівши планшет або смартфон на цей магніт, можна щоразу бачити анонс подій, які відбудуться в місті найближчим часом. Таким чином, цей магнітик для туриста – ніби віконце у Кам'янець.
І звичайно ж, ми вирішили застосувати цю новацію в музеї, оскільки вона дає змогу туристу отримати більше інформації про історію міста. У фортеці було зроблено покриття Vi-Fi і встановлено два інтерактивні стенди.
Тепер цей же підприємець розробляє квест-екскурсію Старим містом: людина підходить до однієї пам'ятки, наводить ґаджет і отримує про неї інформацію, а потім злітає дрон і показує наступну точку, куди треба перейти. Так за допомогою смартфонів згодом можна буде пройти екскурсію містом і трошки розширити свою реальність.
Олександре Олександровичу, останнім часом музей проявляє велику активність у соціальних мережах – Facebook і Вконтакте, і вас навіть дехто критикує за те, що мовляв «замість працювати – піариться в Інтернеті»...
Я вважаю надважливим завданням для музею – створення інформаційного поля. Адже на сьогодні про більшість подій у музеї – виставки чи майстер-класи – люди дізнаються постфактум із газет чи соціальних мереж. Місто начебто маленьке, але інформація до кам'янчан майже завжди доходить із запізненням, а ми намагаємось заохотити їх приходити на різні події, «підігріти» інтерес до них. Нам також потрібен зворотній зв'язок із людьми, і соціальні мережі – це найпростіший і найефективніший спосіб.
Мало того, одне повідомлення ролі не грає – інформація має постійно оновлюватись і постійно «світитися». Я пояснював нашим співробітникам, що на сьогодні, у цьому морі інформації, як сказав Білл Гейтс, «якщо тебе немає в Інтернеті, то тебе немає взагалі».
Поки що далеко не всі працівники музею користуються комп'ютерами і тим паче соцмережами, комусь доводиться вчитися цього з нуля. Але тепер створена офіційна сторінка музею у Facebook і «Контактах», де викладаються анонси подій та фоторепортажі з них. А для неформального спілкування усі відділи музею мають окремі групи.
Це означає, що сайт музею вже неактуальний?
Ні, навпаки, сайт працює і постійно наповнюється. Більше того, найближчим часом ми перейдемо на інший хостинг, дешевший і у 18 разів більший, щоб мати можливість викладати ще більше інформації. Користувачі сайту цього переходу не помітять, адреса зберігається та сама.

ПРОЕКТИ, ЯКІ ПРОДОВЖУЮТЬСЯ
Олександр Заремба прийшов працювати в музей ще п'ять років тому, менеджером у новостворений відділ маркетингу, інвестицій і розвитку музею. Саме ця команда тодішнього директора Віктора ТРАВІНСЬКОГО розробила теперішній логотип, символіку музею, створила його сайт і головне – Концепцію розвитку музею, яку два роки тому було затверджено міськвиконкомом.
Тоді ми проведели ґрунтовний аналіз туристичного потенціалу Кам'янця на базі даних музею, визначили досить багато різних проблем і завдань. І перша проблема – це те, що робота музею оцінюється за кількістю туристів, які приїхали в місто і відвідали фортецю. Але насправді туристи не асоціюють фортецю саме з музеєм. Крім того, на кількість туристів впливають такі чинники, як фестивалі, проблеми транспортного сполучення, врешті платоспроможність українців. Тобто виходить, що робота музею залежить від речей, на які він не має прямого впливу.   
Тому Концепція якраз і передбачає формування інформаційного поля музею, в тому числі й у соціальних мережах, проведення власних заходів, помітних на міському горизонті, щоб люди більше чули саме про роботу музею.
Попереду також велика робота з популяризації музейних фондів, адже вони налічують близько 150 тисяч експонатів, з яких в експозиціях виставлено всього 8-9 відсотків. Це той потенціал, який на сьогодні ще не використано, і до якого є інтерес. Дуже часто відвідувачі запитують про експозицію з історії фортифікації, зброї, етнографії, а особливо – історії міста, яка на сьогодні взагалі не представлена.
Півтора місяці тому я у групі музею в Facebook виклав декілька історичних фотографій Кам'янця з фондів музею, які мало хто бачив. І якщо зазвичай охоплення одного повідомлення в групі складає 400 - 600 осіб, то це повідомлення переглянуло близько 14 тисяч осіб! Тобто, історія міста – це те, що людям цікаво, і те, що треба максимально реалізовувати через музей.
Ваш попередник Віктор Травінський започаткував проект «Жива фортеця», пустивши на територію пам'ятки №1 майстрів та реконструкторів. Наскільки виправдав себе цей проект і як плануєте його розвивати?
Проект насправді потрібний, фортеця поступово «оживає», хоча, звісно, не обійшлося без деяких «підводних каменів». Тепер ми розробляємо більш детальні положення цього проекту, де прописано, хто і яким чином може брати в ньому участь. Ключовим поняттям має стати автентичність. Тобто, на території фортеці мають бути лише справжні майстри, їхні справжні вироби, і вони повинні мати відношення саме до історії міста. Як гарний приклад можна навести гончарну майстерню, де і виробляється посуд з місцевої глини, і проводяться майстер-класи для відвідувачів.
Не можу не запитати, чому музей відмовився від лучного тиру у фортеці?
Якщо взяти чисту арифметику – порівняти зарплати трьох працівників тиру плюс його технічне забезпечення – і прибутки,то він заледве себе окуповував, а про якість послуг навіть не йшлося.
З усіма проблемами щодо луків ми щоразу зверталися до хлопців з товариства «Кам'янецька зброярня», які займаються луками професійно і проводять лучні турніри «Кам'яна стріла». Тому ми просто уклали з ними угоду, за якою вони повністю займаються тиром і щомісяця сплачують музею фіксовану суму, вдвічі більшу, ніж тир заробляв раніше. Тепер у тирі все добре обладнано, нові мішені, п'ять нових луків і три арбалети, постійно працюють два інструктори. Тобто, ми підняли і якість послуги, і прибуток від неї.
Ви не лише історик за освітою, а й уже двадцять років займаєтесь історичною реконструкцією, є адептом «живої історії»,очолюєте міське військово-історичне товариство. Мабуть, це якось впливає на бачення завдань і можливостей музею?
Так, звичайно, хоча я чітко розумію, що те, що можна робити реконструктору, далеко не завжди можна застосувати в музеї. Але я побував у багатьох країнах, в багатьох музеях, і це вплинуло на мої уявлення, що і як має бути в нашому місті. Я вважаю,що необхідно налагодити взаємовигідну співпрацю музейників та реконструкторів. Вже є позитивні приклади такої співпраці, зокрема в проекті «Жива фортеця», фестивалі «Історичний пікнік», щорічній «Ночі музеїв», у створенні виставки по Першій Світовій війні, тому будемо це продовжувати і розвивати.

РЕФОРМ ВИМАГАЄ САМЕ ЖИТТЯ
Олександре Олександровичу, щойно ставши директором, ви одразу продемонстрували намір провести в музеї деякі реформи, що далеко не у всіх працівників музею викликало захват...
Реформи в музеї – це не особисте моє бажання, а вимога життя. Дарвін казав, що виживає найсильніший, але насправді виживає той, хто швидше пристосовується до нових умов. Сьогодні люди багато їздять і мають з чим порівняти, тому, подобається нам це чи ні, але доводиться орієнтуватись на те, що люди бачать в інших містах і за кордоном. Звичайно, що наші можливості трохи інші, тому доводиться шукати альтернативних варіантів.
На початку турсезону ви відмовились від одного з музейних об'єктів – Кафедрального костелу святих апостолів Петра і Павла. Із чим це пов'язано?
Важко віддати те, що належить не нам, а релігійній громаді. І що ми, власне, там робили? Там були фізично присутні троє співробітників, які могли коли-не-коли провести екскурсію по Катедрі – те ж саме робить екскурсовод нашого туристично-інформаційного центру, який знаходиться в метрі від входу до Катедри.
У нас є договір, підписаний з єпископом Леоном Дубравським про те, що в костелі зберігається шість музейних експонатів, в тому числі й найбільш відомий - надгробок Лаури. Вони зі свого боку гарантують забезпечення умов збереження, а працівники фондів регулярно це контролюють. З католицькою громадою в музею проблем ніколи не було. Тепер ми просто перестали тягнути оцю інерційну лямку від Радянського Союзу і остаточно відмовились від ще однієї його спадщини - «Музею релігії та атеїзму».
Олександре Олександровичу, найбільше критики викликає ваша кадрова політика: одних людей звільняють, інших переводять на нижчі посади, а з приводу пониження співробітника який зараз перебуває в АТО, був цілий скандал у соцмережах...
Необхідність змінити штатний розпис була продиктована як Концепцією розвитку музею, так і проблемами суто фінансовими. Музей фінансується в основному з міського бюджету, і частково – з власних надходжень від платних послуг. 53 наших співробітники отримували зарплатню з міського бюджету, а 33 – з власного спецрахунку.
Але у зв'язку з децентралізацією зросло навантаження на міський бюджет, і перед нами було поставлене завдання скоротити бюджетні витрати. Довелося деяких працівників перевести на фінансування зі спецрахунку або ж на контрактну основу, декого перевели на іншу посаду. Напряму було скорочено вісім осіб, переважно це пенсіонери. По бюджетних коштах зміна штатного розкладу зекономила 340 тисяч гривень на рік.
Хочу зазначити, що у нас  дуже нормальне порозуміння з мером міста Михайлом Сімашкевичем і його заступником Вадимом Савчуком, ми знаходимо у них підтримку, починаючи з таких дрібниць,як, наприклад, пісок для археологічного майданчика, так і щодо різних організаційних питань. І що стосується змін у штатному розкладі – також є спільна позиція.
А щодо нашого співробітника, котрий в АТО, сталося непорозуміння, адже за законом ми не маємо права його ні звільнити, ні понизити в посаді. 
Але навіщо більшість наукових співробітників було понижено до екскурсоводів?
Насправді була та проблема, що структура музею не зовсім відповідала тим функціям, які на нього покладалися, і в Концепції це було чітко прописано. По суті, в 90-ті роки було змінено назви посад, а функції залишилися ще з радянських часів. По суті, функція великого екскурсбюро. Так музей надалі ефективно працювати не може, тому довелося впорядкувати штатний розпис у відповідності до нинішніх завдань.
На момент мого приходу на посаду директора у нашому музеї, який є науковою установою, і який проводить шість тисяч екскурсій на рік, у штаті був лише один екскурсовод. Усі решта – наукові співробітники: старші, молодші і так далі. 90% часу вони займалася саме проведенням екскурсій, тому в їхній роботі фактично нічого не змінилося.
Що ж до наукової роботи, то її суть – це не лише написати кілька статей до газети, хоча і це також потрібно. Завдання наукового співробітника в музеї – це формувати контент, тобто, той масив інформації, що буде вкладатися в експозиції, в екскурсії – власне в музейний продукт.
Як в такому разі надалі буде вестись наукова робота?
Тепер у нас залишилося 6 наукових співробітників, вони не задіяні на жодному об'єкті, їх завдання – саме генерування оцього контенту. Причому метод буде іншим. Не кожен сам собі бере тему за інтересами, а для них буде формуватися спільне завдання.
Такий новий тип командної роботи ми вже випробували в підготовці виставки «Кам'янець 100 років тому». Спочатку ми разом зібралися, сформулювали загальну ідею. Перше, що зробили, - провели «мозковий штурм»: що ми по цій темі хочемо сказати і показати. Відповідно окреслились напрямки, за якими треба шукати інформацію. Наукові співробітники ці напрямки між собою ділять, працюють два-три тижні. Ми одразу створили в Інтернеті «хмарне» сховище,  де акумулюється вся інформація і всі учасники до неї мають доступ.
Потім кілька тижнів ця інформація опрацьовується, і видаються готові тексти. Далі художник розробляє ілюстрації й оформлення стендів, на яких представлена просіяна, «прочесана» інформація по різних напрямках загальної теми: «Медицина», «Банківська справа», «Волонтерський рух» тощо. Плюс сюди підключили фонди, які займаються підготовкою експонатів, і технічний відділ, який готує необхідне обладнання, все розкладає, виставляє світло. І вже на кінцевому етапі науковці готують текст екскурсії.
Таким же чином плануємо працювати і з приводу більш давніх періодів історії Кам'янця, але це теми значно складніші, і робота над ними займе більше часу.

ЄВРОПЕЙСЬКА НІЧ МУЗЕЇВ
Цого року 20 травня Кам'янець-Подільський історичний музей-заповідник традиційно долучиться до акції «Європейська ніч музеїв». З 17.00 до 23.00 кам'янчани зможуть безкоштовно відвідати всі об'єкти музею: Ратушу, Картинну галерею, відділ старожитностей і Стару фортецю.
У кожному відділі відбватимуться свої програми і майстер-класи. В Ратуші – будуть робити замальовки монет, в Картинній галереї - майстер-класи з ткацтва, прикрас із тканин і мистецкого етюду, а також «оживе» змінна експозиція «Подільська хата». У відділі старожитностей буде працювати археологічний майданчик, який полюбився дітям під час «Історичного пікніку». А у фортеці силами військово-історичного товариства проведемо лекцію про кам'янецьку залогу замку в ХVІ – ХVІІІ ст. з демонстрацією. Запрошуємо, буде цікаво!
Наталія ЯРОВА.

Митрий


Митрий

Хоть выставку  по Первой мировой войне посмотрите.
(Имел честь поучаствовать.....)