Обращение редакции газеты к руководителям государства против принятия Налогового кодекса
К нам уже присоединилось — 1689
Голосование начато 19.10.2010 г.
Официальное открытое обращение редакции газеты «Консультант частного предпринимателя» к Президенту, Премьер-министру, Председателю Верховной Рады с требованием
не принимать проект Налогового кодекса в существующей редакции.Все желающие присоединиться к нам могут проголосовать (см. внизу после текста обращения).
Президенту України
Януковичу В. Ф.
Прем’єр-міністру України
Азарову М. Я.
Голові Верховної Ради України
Литвину В. М.
ЗВЕРНЕННЯ ЩОДО ПОДАЛЬШОГО ІСНУВАННЯ СПРОЩЕНОЇ СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ В НОВІЙ РЕДАКЦІЇ ПОДАТКОВОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ
Шановні посадовці, головний редактор газети «Консультант приватного підприємця» звертається до Вас з проханням проаналізувати ще раз проект Податкового кодексу України (далі — ПК), оскільки він значно погіршує становище підприємців. Більш того, ставиться під питання саме подальше існування спрощеної системи оподаткування. Від Вашого рішення залежить доля не тільки самих підприємців, а й їх сімей, найманих працівників.
Основні негативні нововведення, які погіршують права підприємців-єдинників та які слід виключити з ПК:
1. Що передбачено у проекті Податкового кодексу України (далі — ПК): обмежується можливість підприємців застосовувати спрощену систему оподаткування (обсяг доходу не повинен перевищувати
300 000 грн., а кількість працівників —
не перевищувати 2 осіб).
Висновок редакції: в результаті значна кількість підприємців залишиться за «бортом», тобто не зможе застосовувати спрощену систему.
2. Що передбачено у ПК: значно розширено перелік видів діяльності, на які не поширюється спрощена система оподаткування. Зокрема, заборонено:
* оптову торгівлю і посередництво в оптовій торгівлі;
* діяльність у сфері наземного, водного, авіаційного транспорту, надання додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій (крім діяльності таксі, діяльності нерегулярного пасажирського транспорту та діяльності автомобільного вантажного транспорту);
* діяльність у сфері права;
* діяльність у сфері бухгалтерського обліку та аудиту;
* діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії;
* діяльність з консультування з питань комерційної діяльності та управління;
* рекламну діяльність;
* підбір та забезпечення персоналом;
* роздрібну торгівлю через мережу Інтернет;
* роздрібну торгівлю через торгові автомати;
* діяльність у сфері розваг;
* виробництво та роздрібний продаж підакцизних товарів (крім діяльності фізичних осіб, пов'язаної з роздрібним продажем пива та столових вин);
* роздрібний продаж пально-мастильних матеріалів;
* зовнішньоекономічну діяльність, крім експорту програмного забезпечення і послуг з віддаленої підтримки програм та обладнання, розробки постачання та оновлення програмного забезпечення, надання послуг у сфері інформатизації.
Висновок редакції: існуючі у проекті ПК обмеження видів діяльності, які заборонені для підприємців-спрощенців, значно скорочують можливість застосування спрощеної системи оподаткування.
3. Що передбачено у ПК: ставки податку встановлюються щороку органами місцевого самоврядування залежно від виду господарської діяльності з розрахунку на календарний місяць у межах:
* на території населених пунктів з чисельністю населення понад 150 тис. осіб — від 200 до 600 грн.;
* на території інших населених пунктів — від 20 до 200 грн.
Для фізичних осіб, які провадять діяльність у сфері інформатизації, ставка податку встановлюється у розмірі 1 000 гривень з розрахунку на календарний місяць. Пісєц вебдизайнерам та іншим.Фізичні особи, які провадять господарську діяльність
не за місцем державної реєстрації або на всій території України, отримують одне свідоцтво платника податку і сплачують податок
за ставкою 1 500 грн. з розрахунку на календарний місяць.
Висновок редакції: значно збільшаться ставки єдиного податку. Найбільше не пощастило єдинникам "всеукраїнським" та у сфері інформатизації. Законодавці зжалилися тільки над жителями населених пунктів з чисельністю населення до 150 тис. осіб.
4. Що передбачено у ПК: розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) повинні проводитися винятково у готівковій та/або безготівковій формі.
Висновок редакції: бартерні операції будуть заборонені.
5. Що передбачено у ПК: платники податку при здійсненні розрахунків у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо)
повинні застосовувати реєстратори розрахункових операцій. Наступний пісєц тепер вже всім ПП - велкам на територію КОСМОштрафів за порушення РРО, двухкратка та п'ятикратка.Висновок редакції: фактично знищується один із головних привілеїв спрощеної системи оподаткування для фізосіб-підприємців — пільга із незастосування РРО та РК. Якщо спрощенець буде використовувати РРО, то це значно ускладнить його діяльність (перевірки, ведення РРО-документації, звітування, додаткові витрати на придбання РРО тощо).
6. Що передбачено у ПК: норма,
яка забороняє відносити підприємствам на витрати затрати, понесені у зв’язку із придбанням товарів (робіт, послуг) у фізичної особи — підприємця, яка сплачує єдиний податок (крім витрат, понесених у зв’язку з придбанням робіт, послуг у
фізичної особи — платника єдиного податку, яка здійснює діяльність у сфері інформатизації).
Хєр заробиш на осблуговуванні техніки якогось підприємства.Висновок редакції: підприємствам буде невигідно що-небудь купувати у підприємців-єдинників.
Основні негативні нововведення, які погіршують права підприємців — платників фіксованого податку та які слід виключити з ПК
У проекті ПК не передбачена така система оподаткування приватних підприємців, як сплата фіксованого патенту. "Базарники", наступний текст читаємо уважно!Ця система існує сьогодні на підставі Декрету КМУ «Про прибутковий податок з громадян» від 26.12.92 р. № 13-92. Тобто з 2011 року у разі, якщо парламент ухвалить існуючу редакцію ПК, всі підприємці, які сьогодні торгують на ринках за фікспатентом, повинні будуть або:
* перейти на сплату єдиного податку;
* перейти на загальну систему оподаткування;
* згорнути легальну підприємницьку діяльність;
* ліквідуватися як суб’єкт підприємницької діяльності.
До речі, ті системи, які доведеться обирати екс-фікспатентникам, більш фіскальні та трудомісткі:
* ставки податку позамежні;
* необхідність ведення обліку;
* набагато більше податкової звітності;
* вищі вимоги до документального оформлення підприємницької діяльності;
* підвищена увага контролюючих органів і т.д.
Загальний висновок щодо ПК
У період світової фінансової кризи держава зобов’язана підтримати приватних підприємців. Однак прийняття ПК в існуючій редакції взагалі розорить багатьох приватних підприємців — платників єдиного та фіксованого податку, а більшість поставить у дуже скрутне фінансове становище.
Пропозиція газети «Консультант приватного підприємця»
Відмінити існуючий проект ПК та розробити новий ПК, який би не погіршував, а навпаки, пом’якшував податковий клімат для підприємців.
При розробці нового ПК просимо врахувати побажання громадськості (підприємців, асоціацій, громадських організацій, спілок тощо).З повагою, Дмитрієв О. В.,
головний редактор газети «Консультант приватного підприємця»
Отмечаемся здесь.